Thursday, May 17, 2012

منشور "جبهه آزادی" برای شرکت در انتخابات آتی

  
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
"منشور جبهه آزادی"
    جبهه آزادی متشکل از شخصیت های حقوقی (احزاب، انجمن ها و گروههای) و حقیقی آزاد اندیش و آزادیخواهی است که برای اعتلا و سرافرازی ایران عزیز همراه و همداستان شده اند تا حماسه ای دیگر بیافرینند، اینان عزم خویش جزم کرده اند که در انتخابات آتی کار نیمه تمام خویش به فرجام رسانند واراده ملت را بر سرنوشت خویش حاکم سازند.
    جبهه آزادی بر اساس شعارهای انقلاب اسلامی، که نفی استبداد و خودکامگی ، انحصارو تمامیت خواهی، مطلق گرایی و خود محوری، دروغ و فریب، تزویر و ریا، فقر و بیکاری، فساد و فحشا، دزدی و اختلاس، خشونت و جنایت، خرافه و حماقت، جن گیری و رمالی، تقدس گرایی و تقدس نمایی، ظلم و بیعدالتی، رانت خواری و خاصه خواری،  قانونگریزی و قانون ستیزی، ذلت و وابستگی و در یک کلام نفی پلیدی و پلشتی بود، به فردایی نو می اندیشد.
    جبهه آزادی به فردایی سراسر، راستی و درستی، برادری و برابری، استقلال و آزادی، شایسته سالاری و نخبه گرایی، صداقت و عدالت، ایمان و معنویت، اخلاق و کرامت، مهر و محبت، عشق و مودت، رشادت و استقامت، ایستادگی و مقاومت، حق و حقیقت، آگاهی و بصیرت، تمامیت ارضی و امنیت، منافع ملی و مشارکت و در یک کلام به فردایی پاک و بهتر باور دارد.
    جبهه آزادی دست همه کسانی را که به آزادی اندیشه، بیان و نقد ایمان داشته و رأی مردم را میزان می دانند و به قانون اساسی جمهوری اسلامی پایبندند – با هر دین و مذهب و اندیشه و مرام و قوم و نژاد و جنس ورنگ و زبان  – می فشارد. و در این راه دشوار فقط و فقط به تلاش و فعالیت مدنی می اندیشد. و همه جناح ها را به شیوه دموکراتیک و رقابت دوستانه و منصفانه در عرصه سیاست فرامی خواند و از فعالین مدنی برای این تلاش سترگ دعوت می نماید.
    " جبهه آزادی "
    • دوستان، کلمه به کلمه این منشور پیامی دارد، نظرات اصلاحی و تکمیلی شما را به گوش جان می شنویم
    • مرامنامه جبهه با همفکری و مشارکت دوستان بیشتری آماده خواهد شد، از همه اساتید و صاحبنظران برای تدوین مرامنامه دعوت می 
    • شود  
    ****


    سیاست ورزی هنری است آموختنی

    قدر شناسی هم هنری است آموختنی.


    ما چه بخواهیم، چه نخواهیم صورت حساب سیاست های جاری در کشور را می پردازیم.
    بهتر است آن را با دقت زیر نظر داشته باشیم.
    پس.../ بیآیید آموختن را از نو بیآموزیم/ چه قصد شرکت در انتخابات مدل موجود داشته باشیم چه نداشته باشیم/ نقد کردن برنامه ارائه شده/بهترین تمرین برای رسیدن به جامعه مدنی است.
    بپذیریم اگر نتوانستیم که فرق "مرگ بر محمد رضا" با "مرگ بر شاهنشاهی" را بدانیم .اگر بخواهیم بعد از این همه سال، ادامه "فلاکت و نادانی"حالا هم دنبال یک "مقصر" دیگر بگردیم تا خودمان را"تخلیه" کنیم. خواهیم توانست "بهترین آدم ها و رهبران" را هم قربانی کرده و ورشکستگی را توسعه دهیم.
    پیشنهاد می شود اجازه ندهیم در فرآیند اصلاح و در جستجوی هر اصلاحی، هیچ موضوعی به هیچ وجه "شخصی" بشود. همه "اشخاص" با هر مقدار مسئولیت در هر پستی، باید بدانند در صورت وقوع "تغییر"، بلافاصله و با هر پست و مقامی - حتی خلخالی و یا کیهانی - بخشیده میشوند و از "حقوق کامل شهروندی" برخوردار خواهند بود. هیچ کس بدون شاکی خصوصی در هیچ محکمه ای حضور نخواهد یافت. به امید نقدی با ارزش و دست آورد هائی که می تواند داشته باشد... 

    1 comment:

    1. باميد روزي كه بداشتن ايراني ازاد و اباد
      افتخار كنيم و زنددگي در ايران را به به همه جاي دنيا ترجيح دهيم

      ReplyDelete