Tuesday, November 20, 2012

جناب شهریاری، رئیس محترم کمیسیون بهداشت مجلس! آیا شما باور میفرمایید که «این "دروغی" که بانک مرکزی و دولت می گویند، واقعاً راست باشد»؟




رئيس كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي به سوء مديريت و عدم درك صحيح مسئولان بانك مركزي از حوزه سلامت و درمان اشاره كرد و گفت: در شش ماه نخست سال جاري تنها 50 ميليون دلار براي تامین دارو اختصاص داده شده است.
حسينعلي شهرياري در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی جهان نيوز درباره كمبود دارو بویژه داروهاي سرطاني و بيماري هاي صعب العلاج افزود: كميسيون بهداشت مجلس در حال پيگيري موضوع است اما در واقع نمي تواند اقدام اجرایی خاصي انجام دهد.
شهرياري با اشاره به اينكه موضوع كمبود اين نوع داروها را وزارت بهداشت و درمان پيگيري مي كند، اظهار داشت: مسوولان ذيربط مدعي هستند كه در روزهای اخیر 500 تا 600 ميليون یورو براي دارو اختصاص داده اند. البته حدود دو ماه زمان مي برد که اين ارز تامین و به دارو تبديل شود و در اين مدت بيماران همچنان دچار مشكل مي شوند.
وي به سوء مديريت و عدم درك صحيح مسئولان بانك مركزي از حوزه سلامت و درمان اشاره كرد و گفت: حدود دو و نيم ميليارد دلار برای واردات دارو در سال نياز داريم كه تاکنون برآورده نشده است.(اینجا)
جناب شهریاری به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت مجلس!

باید از زحمات جنابعالی و همکاران دلسوز شما تشکر کرد ولی باور بفرمایید که بیماران صعب العلاج -  همچنانکه در مصاحبهء شما اشاره شده - قدرت تامین درمان برای بیماران سرطانی با هزینهء حدود 200 میلیون تومان را هم عملاً ندارند، نباید با تحریم دارویی دولتی آنها را بیشتر آزار داد.

شما که بهتر از ما می دانید ادعای تامین 600 میلیون یورو برای تامین دارو که گفته شده در دوماه آینده تامین خواهد شد. یک دروغ غیر قابل باور است. محبت بکنید بجای ایجاد امید کاذب در بیماران و خانواده های آنها، موضوعِ تامین واقعی منبع تامین ارز و تامین اضطراری دارو های مورد نیاز را از طریق سازمان های بین المللی پیگیری بفرمایید.

تلف کردن وقت برای «دروغ های دولت و بانک مرکزی» از بار مسئولیت هیچ شهروند ایرانی نمی کاهد. چه برسد به کاستن از بار مسئولیت مجلس!

No comments:

Post a Comment